fbpx
Menu Sluiten

Eenmanszaak of VOF

Vraag naar de voorwaarden.

As a customer you have the choice, do you manage the administration yourself and do you want to have it checked periodically or do you want to be completely unburdened? It’s all possible. With complete unburdening, you deliver the administration completely digitally via an app or email address. You pay a fixed amount every month and no longer have to worry about your accounting.

When you start your business, the tax authorities determine your VAT liability. You may have to file a VAT return monthly, quarterly or in some cases annually. You can choose to outsource this together with your administration to us. However, it is also possible to prepare tax returns yourself and have them checked.

An annual account is a financial report of the company’s financial year. Annual accounts are drawn up on the basis of a file that provides a schematic representation of the company’s performance. A comparison is made here with the previous financial year. Official annual accounts are not an obligation for a sole ownership or partnership, which can also be met with an extensive income tax return. The profit is determined on the basis of laws and regulations. However, these are virtually the same activities, only the official report is omitted. The choice is up to the entrepreneur!

Every year, every resident of the Netherlands must submit an income tax return to the tax authorities. This declaration is structured in three different boxes:

box 1: taxable income from work and home

box 2: taxable income from a substantial interest

box 3: taxable income from savings and investments

As an entrepreneur, you can choose to request a provisional assessment every month, in which case you will pay an advance on your final income tax assessment. This prevents you from paying tax interest or having already spent the money. You can compare it with a salaried employee where payroll tax is withheld monthly.

Bij een vof zijn altijd meerdere personen betrokken, hierdoor is het belangrijk alle afspraken op papier vast te leggen. Schipperen Administratie & Advies kan voor de vof een contract op maat opstellen waarin alle belangrijke punten aan bod komen.

Van Schipperen Administratie & Advies kunt u altijd een proactieve werkhouding verwachten. Bij het verwerken van uw administratie wordt constant bekeken waar belastingvoordeel of andere kansen liggen. U kunt tevens terecht voor bedrijfseconomische vraagstukken, wanneer is het bijvoorbeeld verstandig in bedrijfsmiddelen te investeren?

Wanneer u ervoor kiest om volledig ontzorgt te worden en de administratie digitaal aan te leveren, kan er in overleg tussentijdse rapportages worden verstrekt. U kiest hierbij welk inzicht deze rapportages moeten geven.

Houd uw bedrijf “in control”! Het is als bedrijf belangrijk doelen te stellen en uw uitgave te plannen. Dit doet u aan de hand van begrotingen en prognoses. Heeft u behoefte aan een sparringpartner die vanuit een ander perspectief de gegevens bekijkt?